Dag11. 26-06-2022

26 juni 2022 - Skipsfjorden, Noorwegen

Vandaag is een dag geweest van afzien en leuke ontmoetingen. Het afzien werd veroorzaakt door de harde wind (6/7), die we vrijwel de hele dag tegen hebben gehad. Samen met het lastige traject en de afstand is het snel verklaard. Eén van de lastige obstakels was een tunnel van 7 km lengte met aan het begin een afdaling van 9% en aan het eind een klim van 10%, beide ongeveer 3 km lang en dat in een donkere erg koude tunnel met voorbij razend verkeer! De ontmoetingen betroffen een begeleidster van een groep licht verstandelijk gehandicapten, die een tocht maken van Zuid-Noorwegen naar de Noordkaap, waarvan het laatste deel gefietst werd op fietsen voor 4 personen om te laten zien dat deze mensen meer kunnen dan men denkt. Verder kregen we spontaan van een Italiaans echtpaar met een camper lekkere Italiaanse koffie en we hebben een Fransman gesproken, die wandelend onderweg was van de Noordkaap naar huis in Frankrijk. Een bijzondere dag, waarop we zo’n 106 km hebben afgelegd en ca 25 km verwijderd zijn van de Kaap, waar we morgen naar toegaan.