Dag 12 27-06-2022

27 juni 2022 - Skipsfjorden, Noorwegen

Vandaag naar de Noordkaap. Echter één probleem moest nog opgelost worden. We hadden geen ontbijt! Alternatief: 2 noodle maaltijden. Als lunch hadden we nog 3 Snelle Jelles.
De 26 km ernaar toe waren erg lastig met 2 steile beklimmingen van 9 % over 4 km en weer een windkracht 5/6, die soms tegen was, maar ook veel van opzij wat veel beroerder is, omdat je dan veel eerder gaat slingeren, als er bussen en grote campers je passeren of inhalen. Soms gevaarlijk. En er gaan massa’s bussen en campers naar de Kaap. Er gaan echt heel veel mensen naar toe. Eigenlijk is er niets te zien. Alleen een soort monument. Er is intussen een groot restaurant verrezen en nog wat andere toeristische attracties.
Onze terugreis is nu begonnen en de eerste 26 km is daarvan afgelegd.
Morgen hebben we een rustdag ingelast om een beetje te herstellen van de inspanningen van de laatste dagen. Het was al met al toch wel heftig.

1. Alle:
    Nou knap hoor respect
  2. Saskia Wijen:
    27 juni 2022
    Gefeliciteerd hoor met jullie mooie mijlpaal.
  3. De leukste buurvrouw 🤭:
    27 juni 2022
    Gelukt met z’n drieën !!!!
    Veel succes en ontspanning met elkaar.
  4. Trix:
    27 juni 2022
    Jongens, ik ben trots op jullie alle drie!
  5. Frank:
    Mannen,
    Het is gelukt....proficiat!
    Even lekker uitrusten en dan hopelijk met de wind in de rug op weg naar huis.
  6. Henk Kinds:
    28 juni 2022
    Gefeliciteerd, jullie eerste doel is bereikt!
  7. Chris:
    28 juni 2022
    Weer afzien het laatste stuk…Goed hoor! Wat een prestatie…..Gefeliciteerd!
  8. Nienke:
    Gefeliciteerd mannen!
  9. Tante Bets:
    28 juni 2022
    Tante Bets vind het heel erg knap van deze stoere, sportieve mannen! En wat leuk om jullie avonturen en ervaringen op de Top, op de 51ste breedtegraad, mee te beleven.
    Veel plezier verder🤗
  10. Trees:
    28 juni 2022
    De Noordkaap bereikt!! En dat was het doel. Vast goed geslapen na al dat geploeter!!