Dag 48. 02-08-2022

2 augustus 2022 - Glückstadt, Duitsland

Om 8.00 uur weer aan de rit richting Glückstad, waar we de Elbe gaan oversteken. Zo nu en dan rijden we op wegen met veel autoverkeer. Het overgrote deel van de route gaat over kleine(re) wegen door landelijk gebied. Na een kilometer of 80 eens gekeken naar campings op de route. Welgeteld 1 en één in de buurt van Glückstad. Die ene bleek niet meer te bestaan. Dus waren we gedwongen om door te rijden naar Glückstad. Verder dan gepland. Bij aan komst stond er 145 km op de teller. We hadden het wel gehad. 7 km fietsen voor een camping? Nee dus! Hotel gezocht. Vol! Dan naar naar de jeugdherberg. Alleen plek op een mehr männner zimmer. Er zou nog een persoon moeten komen, naar is niet op komen dagen. Dus kamer voor 2 personen en eigen toilet en douche. En dat voor €34,- pp. Inclusief ontbijt! Het lidmaatschap van de jeugdherbergcentrale moesten we ook nog betalen. €3,50 pp.
uiteindelijk 150 km gefietst.  Morgen uitslapen en een kortere etappe.

1. Alle:
    2 augustus 2022
    Wat
  2. Alle:
    2 augustus 2022
    Nou het zit niet altijd mee over een paar dagen eigen bed.
  3. Sieke:
    3 augustus 2022
    Dirk, nog een paar dagen en dan zijn jullie thuis.
    Ik (wij) hebben met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.
    Heel veel respect voor jullie om deze reis te ondernemen.
    Wat een ervaring met mooie herinneringen.
    Liefs Sieke en Dick
  4. Peter blok:
    3 augustus 2022
    Het is toch een klein wonder dat die homoerotische broeinesten (meer voor mannen) niet in de vorige eeuw zijn verboden. En om nu te zeggen dat iedereen er blij mee is gaat ook wel ver.
  5. Frans Siero:
    3 augustus 2022
    de komende 5 weken mag jij op dinsdag- en vrijdagochtend op kop rijden van het peloton. Superconditie!!!
  6. Martha:
    Hoi Dirk,
    Ik heb met veel plezier, soms verbazing en nieuwsgierigheid jullie reis gevolgd. Wat een reis zeg en niet altijd onder goede omstandigheden. Er kwamen bij mij beelden op van de fellowship(Lord of the ring). Gelukkig hoefden jullie geen ring in de Vuurberg te gooien, dat scheelt. Het wordt afkicken thuis denk ik? Maar eerst met toeters en bellen ontvangen!!! Als ik een pet had, nam ik hem af voor jullie alle drie.!!
  7. Koos:
    3 augustus 2022
    Nog een paar dagen en dan zijn jullie weer thuis. Zal ook wel weer wennen zijn na 50 dagen fietsen. De fietswegen zijn in Duitsland in het algemeen beter dan jullie gewend zijn in Zweden. Wij fietsen nu de oder neisse radweg. Heel goed fietspad.
    Betty en ik lezen geboeid al jullie verslagen. Compliment voor hoe jullie kort en krachtig jullie avonturen vertellen. Heel veel succes en plezier nog de komende dagen.
    Bette en Koos