Dag 51. 05-08-2022

5 augustus 2022 - Groningen, Nederland

Vannacht heeft het een tijdje geregend. Dus de tenten weer nat mee. Om 7.00 uur zaten we al op de fiets. Geen ontbijt meer bij ons. Na zo’n 3 kwartier fietsen kwamen we langs een konditorei die open was. Hier hebben we ons ontbijt genuttigd.
Een beetje onwezenlijk, de laatste etappe. Onderweg laat je alles nog eens de revue passeren. Het plan van Henk en Jan om naar de Noordkaap te fietsen. In een later stadium sloot ik aan. Corona gooide roet in het eten. Voor mij een geluk bij een ongeluk, omdat bleek dat ik gezondheidsproblemen had, die anders tijdens de tocht aan het licht zouden zijn gekomen. Nu was ik op tijd hersteld om verantwoord aan de tocht te beginnen. Henk heeft ook zijn portie fysiek ongemak in het laatste coronajaar gehad. Mede daardoor minder kunnen fietsen. De tocht kwam helaas voor Henk net iets te vroeg. Na 3/4 van de tocht heeft hij het moeilijke, doch wijze besluit moeten nemen om te stoppen. Nu fietsten Jan en ik om 13.15 uur de Groningen binnen. Blij dat we weer thuis zijn, maar toch ontbreekt er iets.
Na 96 kilometers vandaag en ruim 4150 km in totaal zit het erop! Ik wil iedereen die ons gevolgd heeft bedanken voor de belangstelling. Ook de reacties hebben ons goed gedaan. Nogmaals bedankt hiervoor.
Morgen de day after.

1. Inigo Schouten:
    Respect!!!!!!!!
  2. Anne en Greet:
    5 augustus 2022
    Fijn dat jullie gezond en wel terug zijn .
    Anne en Greet
  3. Jan:
    5 augustus 2022
    Gefeliciteerd met jullie prestatie. Petje af.
    Zal de verhalen missen
  4. Peter blok:
    5 augustus 2022
    Dank dat ik jullie mocht volgen.
    Zag ik dat nou goed, een laatste locatiepunt bij de stadsgrens Groningen.
    Vanaf nu weer dat vervelende wereldnieuws volgen...
  5. Alle:
    Diepe buiging
  6. Truus Siemonsma:
    5 augustus 2022
    Lekker koese in je eigen bed Dirk.
    Een geweldige ervaring rijker!!!
    Hein en Truus.
  7. Sieke:
    5 augustus 2022
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
    Gefeliciteerd nogmaals petje af.
    En wat zullen jullie heerlijk slapen in jullie eigen bed.
  8. Jo:
    knap gedaan mannen
  9. Hylkje Leicht:
    6 augustus 2022
    Heel fijn om te lezen dat jullie weer in Groningen zijn. Eerst lekker bijkomen en afkicken van alle avonturen.
    Dank voor je blog Dirk!
  10. Jack Blaauw:
    6 augustus 2022
    Geweldige prestatie jongens! En ik weet nu zeker dat ik dit nooit zou willen en kunnen!. Welkom in stad en bedankt voor alle verhalen en foto’s
  11. Chris:
    7 augustus 2022
    Wat een fantastische ervaring voor jullie! Voor Jan, Dirk en ook Henk…..respect!! Mooi ook om jullie reis op deze manier te volgen!
    Nu lekker rusten en nagenieten.
  12. Richard:
    Hoi Dirk,
    Mooi avontuur en mooie ervaring.
    Dank voor het delen van de verhalen.
    Nu afkicken 🤣. En vast nadenken over nieuwe uitdaging.
    Groet aan Trees
  13. Annie:
    7 augustus 2022
    Geweldige prestatie mannen! Dirk bedankt voor je blog, heb er van genoten.
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
  14. Peter Rutgers:
    7 augustus 2022
    Dank voor jullie reisverslagen. Mooi en indrukwekkend.
  15. Ary degen:
    Primagedaa
  17. Gerda:
    9 augustus 2022
    Geweldige prestatie!!

Goed dat je weer thuis bent.