Dag 10 25-06-2022

25 juni 2022 - Porsanger, Noorwegen

Vanochtend een zeer uitgebreid ontbijt gehad. We vonden dat we wel een hotelletje verdiend hadden! Eerst een nieuwe windstopper voor Henk gekocht en brood voor 2 dagen gekocht. Om 10.15 uur vertrokken we voor onze eerste etappe door Lapland. Het is een hele mooie rit geworden. Het weer was goed: zonnetje 15/16 graden, wind een beetje mee en een geweldig landschap. Onderweg een paar rendieren gezien en ook een aantal stalletjes met remdierhuiden en rendiervlees. Zoals tot nu toe in Noorwegen nagenoeg geen gelegenheden om een kop koffie te drinken of iets te eten. Dus onderweg maar zelf koffie maken en de eigen boterhammen eten. Eindelijk na 110 km een camping gevonden voor een normale prijs: €10,- voor zo’n klein tentje van ons en niet €20,-, €25,-, €30,- of zelfs €35,-! Een prachtige fietsdag!! Intussen is het al aardig afgekoeld en ga ik slapen met mijn merinowollen ondergoed in een dito lakenzak onder een donzen quilt.

1. Koos:
    26 juni 2022
    Beste allen. Ik zit hier nog buiten achter het huis. Ik lees jgeboeid ullie verhalen. Wat een gedoe soms met ver voer en slaapplaatsen. Wel heel leuk om te horen dat jullie waarschijnlijk toch samen weer terugrijden. Maar eerst de Noordkaap morgen of overmorgen. Veel succes!!! Groetjes uut Grunn. Mede namens Betty. Koos
  2. Chris:
    26 juni 2022
    Top dag dus… ga zo door!
  3. Frank:
    26 juni 2022
    Dat zijn mooiere geluiden na al dat gedoe van met dat vervoer. Even lekker een hotel opzoeken en lekker ontbijten is goed voor de moraal. Ik wist wel dat Noorwegen duur was, maar niet zo duur. En dan is 10 euro voor de camping een meevaller zo te horen. Geniet van vandaag. En zoals Koos zei....mooi dat jullie samen terug kunnen fietsen.
    Hoe kunnen we jullie via de tracker volgen? Of is dat wat je op het kaartje ziet?
  4. Sieke:
    26 juni 2022
    Hier een berichtje uit Holwerd, wat mooi om jullie verhalen te lezen. En prachtige foto's. Leafs Sieke
  5. Alle:
    26 juni 2022
    Eindelijk een mooie dag geniet ervan en voorzichtig.