Dag 9. 24-06-2022

24 juni 2022 - Narvik, Noorwegen

Gisteravond om 23.15 uur aangekomen in Narvik. Op zoek naar een slaapplaats. Nergens te vinden alle hotels vol. Er is een conferentie in de stad.
Om een uur of 1 kwamen we terecht in een café om te vragen of zij misschien een overnachtingsmogelijkheid wisten. Het hele café dacht mee. We konden wel bij iemand thuis slapen, maar hij had geen plek voor de fietsen. Dus geen optie. Koffie gekregen en een biertje gedronken. De uitbater zei: “ga maar naar het ziekenhuis, dat is de hele nacht open”. Ondanks het tijdstip van 2.00 uur was het nog gewoon licht en gingen we naar het ziekenhuis. Na enig soebatten van Henk mochten we in de wachtkamer plaatsnemen als we maar stil waren, omdat de arts in het kamertje ernaast sliep. De chauffeur had ons gezegd dat de bus naar Alta om 6.15 uur zou vertrekken. Wij rijden om 5.35 uur het busstation binnen om in ieder geval op tijd te zijn en ‘onze’  bus komt ons tegemoet. De chauffeur doet het raampje open en zegt doodgemoedereerd dat we te laat zijn en wil ons niet meer meenemen! We moeten maar om 13.10 uur de volgende nemen! Bleek dat de vertrektijd 5.35 uur was. We waren eigenlijk nog niet eens te laat. De lege bus reed zonder ons verder. Wij waren en zijn nog steeds ontzettend boos op deze kerel die geen greintje empathie in zijn lijf heeft!!! Nu eerst weer 7 uur wachten en vanavond 10.10 uur aankomen…. Dit na een nacht zonder slaap in de wachtkamer van het ziekenhuis.

1. Chris:
    24 juni 2022
    Wat een avontuur en wat een tegenslag! En wat een hork van een chauffeur!
    Sterkte, het is lastig maar ook hier komen jullie overheen.
  2. Daniëlle:
    24 juni 2022
    Oei, soepel is anders, wat n pech! Zo behulpzaam als de mensen in de kroeg, zo onvriendelijk klinkt de buschauffeur. Stom zeg!!
    Ff bikkelen dan vandaag, hopelijk vanavond n heerlijke nacht slaap!! Succes!!!
  3. Frans Siero:
    24 juni 2022
    Oh OH.... confrontatie met een nukkige, niet behulpzame, horkige medemens. Die zijn daar ook (...). Hebben jullie geen tentjes bij je.....? Als noodplek?
  4. Trees:
    Dat is flink balen!!
  5. Alle:
    24 juni 2022
    Ach wat een pech en dat in noorwegen
  6. Frank:
    24 juni 2022
    jeetje....wat een vervelend gedoe zeg. En dan als kers op de taart een buschauffeur die niet z'n beste moment had....erg jammer dat die man jullie niet gewoon mee neemt. Maar ja ....het is niet anders. Morgen kan het alleen maar beter gaan.....ik duim voor jullie. En neem maar een extra biertje of lekker stuk chocolade van mij. Helpt niks, maar is wel lekker
  7. Bie:
    25 juni 2022
    Balen. Morgen beter
  8. Vanja Wierenga:
    25 juni 2022
    Nou, avontuurlijk is het zeker! Even een nachtje doorhalen zal wel doen herinneren aan jullie studententijd, 😆. Straks dan maar lekker slapen in de bus. Kop d’r veur!!