Dag 7 22-06-2022

22 juni 2022 - Fauske, Noorwegen

Vandaag 20 uur per trein van Oslo naar Fauske. Intussen ook de poolcirkel gepasseerd. Nu gaat het echte werk beginnen! Daar horen ook tegenslagen bij. Tot nu toe was het weer heel goed en dat blijft voorlopig ook goed, alhoewel het op dit moment regent. Echter de route die ik gemaakt heb leidt ons over een meer met een veerboot. Vandaag kwamen we er achter dat de veerdienst 28 juni pas ingaat. Teveel vertrouwd op de routeplanner! Daar willen we niet op wachten. Het alternatief is via Narvik te fietsen. Deze route is veel lastiger en wilden we juist vermijden. Misschien biedt een bus nog uitkomst.

Dat gaan we morgen uitzoeken.

1. Frank:
    23 juni 2022
    Toch leuk zo'n sneeuw landschap, altijd indrukwekkend. En wat de route betreft dat is een kleine tegenvaller die kan gebeuren. Wachten tot 28 juni is wel erg lang wachten. Succes met het vinden van jullie nieuwe route
  2. De leukste buurvrouw 🤭:
    Houd moed mannen 😉
    Zolang het maar vóór de wind gaat.
    Met de fiets, trein of bus wij vinden alles best. Samen de herinnering dat is waar het om gaat lijkt me. Veel plezier.
  3. Leen en Marjo Vlas-blom-van Schie:
    23 juni 2022
    Mooi, al die sneeuw. Lijkt me ook wel gaaf zo'n lange treinreis door een landschap waar het nooit donker wordt.

Succes met de alternatieve route.
  4. Annie:
    23 juni 2022
    Wat ligt er nog veel sneeuw! Jullie kunnen nu lekker even bij komen in de trein
    en genieten van het mooie Noorse landschap. Veel succes met het vinden van een alternatieve route.
  5. Frans Siero:
    23 juni 2022
    Leuk om jullie te volgen in voor- en (soms) tegenspoed!!
  6. Joop Kleiwerd:
    23 juni 2022
    Het echte werk gaat nu beginnen. De foto’s geven mij ook het Oorwegengevoel.. Veel succes.
  7. Peter blok:
    23 juni 2022
    Godzijdank kon ik, dankzij de eo met railaway, deze week jullie treinreis goed meebeleven.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
  8. Trees:
    23 juni 2022
    Zitten jullie weer bij het station in Fauske?
    Dat is dan aardig balen!!! Hoe gaat het nu verder dan?? Houd de moed erin!