Dag 44. 29-07-2022

29 juli 2022 - Halmstad, Zweden

Goed geslapen op onze illegale standplaats. Om 7.45 uur vertrokken en eerst boodschappen gedaan, zodat we om 8.15 uur weer aan de rit waren. Nagenoeg windstil, zonnig en rond de 20 graden. Wat wil een fietser nog meer? Het liep gesmeerd op een stuk van in totaal 16 km gruisweg na. Met name de eerste 6 km was erg lastig met scherpe stenen die uit de grond staken en daarnaast vaak meteen een kuil. Op beide zitten de naven en het balhoofd en ook de banden niet te wachten. Voorzichtig manoeuvreren is dan geboden. Dan zijn 25 mm banden niet echt geschikt. Jan gaat er met zijn 32 mm banden een stuk makkelijker overheen.
Het landschap is vriendelijk en afwisselend. De route ging over mooie weggetjes en fietspaden met erg weinig auto’s. Onderweg werden we weer verrast door een kraanvogelpaar met aanzienlijk minder passie voor elkaar dan het paar van gisteren. In Halmstad een camping opgezocht. We schrokken ons rot bij het horen van de prijs. €49,- per persoon voor één nacht in een klein trekkerstentje op een weiland!. Een camper betaald waarschijnlijk hetzelfde bedrag, omdat het gaat om de plek die je bezet. Toch wel een belachelijke prijs en per tent werd een standplaats gerekend. We konden niet op 1 standplaats. Toch maar met tegenzin geaccepteerd. Na 122 km ben je blij dat je je tentje weer op kunt zetten en lekker kunt douchen.
Morgen naar Helsingborg en steken we over naar Denemarken.

1. Koos:
    29 juli 2022
    Einde komt in zicht boys. En gelukkig ook betere wegen.
    Koos
  2. Frank:
    29 juli 2022
    Leuk jullie verslagen te lezen. En jullie komen steeds beter on conditie gezien het aantal kilometers dat jullie afleggen. 49 euro pp dat is duur zeg!
    Hopelijk blijft het weer jullie gunstig!
    fijne fietsdag morgen.
  3. Tante Bets: