Dag 43. 28-07-2022

28 juli 2022 - Tranemo, Zweden

Vandaag is een bijzondere dag geweest. We zijn weer om 8.00 uur vertrokken. We reden weer tussen enorm grote graanvelden met verschillende soorten graan. Elke dag in Zweden hebben we wel oldtimers uit de jaren 50 en 60 gezien. Ook nu weer doemde er een oude Citroën uit de jaren 50 op met een vriendelijk groetende dame achter het stuur.
Ook hebben we regelmatig reeën en hazen gezien, maar vandaag hebben we toch wel iets unieks gezien. We kwamen door een bocht en in het weiland na de bocht werden we getrakteerd op een pas de deux door 2 baltsende kraanvogels. Ik had het nog nooit ‘live’ gezien. Helaas net te ver weg voor een redelijke foto.
We hebben waarschijnlijk onze laatste, wat langere, beklimming gehad van onze trip. Het weer was perfect voor het fietsen: 18/19 graden en weinig wind, een beetje schuin achter. Het schoot dus mooi op. De laatste 75 kilometer was een cadeautje. Het traject van een oude spoorbaan heeft een nieuw leven gekregen als fietspad. Dat fietste als een trein! Vandaag 145 km gereden. Aangekomen op de camping bleken er alleen maar campers te staan en werden er hutten verhuurd. Het inchecken moest digitaal via een inlogmenu te geschieden. Wij moesten aangeven met welk vervoermiddel we waren gekomen. De fiets was geen optie en dus konden we niet verder met de procedure.
Toen hebben we een huisje gekozen, wat volgens ons niet verhuurd werd. Daar hebben we onze tentjes opgezet. We kunnen alleen niet douchen, omdat we geen munten van 10 kronen hebben. Koken is ook lastig. Dus een soepje, een zakje biltong en 2 boterhammen met kaas en een kop koffie is onze maaltijd geworden. Morgen hebben we nog voldoende voor het ontbijt.

1. Frans Siero:
    28 juli 2022
    leuk, die reisverslagen steeds!!!!
  2. Peter blok:
    28 juli 2022
    Keek op de week keek nogal op toen ik nog in de ochtend zag dat er al 50 km onder de banden gepasseerd was. Mannen jullie gingem als een speer vandaag. Ik kon het bijna niet bijhouden. Zou de Zweedse beschaving zich vooral in het Zuiden ophouden?
  3. Trees:
    29 juli 2022
    Tja, er mankeert nogal eens wat aan dat digitale inloggen….., 😡