Dag 37. 22-07-2022

22 juli 2022 - Falun, Zweden

Vannacht is het gaan regenen. Toen we de tenten gingen inpakken was het gelukkig even droog. We hebben de hele dag in de regen gefietst. Mede hierdoor werd het een zware rit. Gisteren bloedheet en vandaag de hele dag regen en maximaal 16 graden. Op den duur dringt de kou steeds dieper je lijf binnen. Ik had moeite om de ketting voor op het grote blad te krijgen, vanwege mijn koude vingers, waar ik minder kracht mee uit kon oefenen. We hadden stilletjes gehoopt dat de heuvels minder hoog zouden worden. Echter het tegendeel is het geval. Vanaf het begin was het direct veel klimwerk. Daar komt dan nog bij dat we van de 92 km  er 33 km op onverharde wegen hebben gereden. Dit was nu zwaarder dan eerder, omdat door de overvloedige regen de bovenlaag van het wegdek zacht was geworden, waardoor de wielen er een beetje in weg zakten. Alsof je op nat zand reed. Onderweg geen enkele horecagelegenheid gezien.
We hebben een aantal extra pauzes ingelast om de rit tot een goed einde te brengen. De laatste 20 km kregen we de beloning voor al dat klimmen. De weg liep voor een groot deel af. Dat was erg welkom op dat moment. Aangekomen op de camping was de receptie al gesloten. Na wat gevraag toch nog de beheerder gesproken en hebben we een hut kunnen huren. Geen restaurant of supermarkt in de buurt. De noodmaaltijden kwamen weer goed van pas. Als starter hebben we elk een zakje van 28 g Biltong gegeten. Als voorafje een kopje kerriesoep en een kopje Chinese tomatensoep. Als hoofdgerecht noedels met gedroogde nasigroenten. Het smaakte eigenlijk best goed.
Morgen vervolgen we onze terugreis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trix:
    22 juli 2022
    Ach jongens, morgen maar een rustdag of in ieder geval een korte rit naar een plek met een restaurant met dikke biefstukken!!!😉🥇🥇🥇😘
  2. Trees:
    22 juli 2022
    Dat was wel bikkelen! Petje af voor jullie!
  3. Wouter Keekstra:
    23 juli 2022
    Dat zijn de zware ritten waarvan je wist dat ie zou komen. Desalniettemin, goed bezig! Ik sprak gisteren een Mexicaan die ook fietsfanaat is en hij wil vanaf zijn woonplaats in noord-Mexico op de fiets naar Ushuaia, Argentijns Patagonië fietsen. Misschien een idee voor een volgend avontuur? 😜