Dag 38. 23-07-2022

23 juli 2022 - Smedjebacken, Zweden

Alles is vannacht mooi gedroogd. Goed geslapen en met een vriendelijk zonnetje en een aangename temperatuur zijn we om 9.20 uur vertrokken naar Smedjebacken, een rit van 104 km. Iedereen was goed hersteld van de dag van gisteren. Ook het parcours was niet erg lastig op een paar etterpuistjes (kort en steil >10%) na. Mooie afwisselende rit. Onderweg nog een oude hoogoven gezien, waar in de 18e en 19e eeuw ijzer uit ijzererts gewonnen werd. Dat ijzererts werd in de buurt gevonden.
We hebben onszelf vanavond getrakteerd op een lekkere maaltijd in het restaurant  op de camping/hotel. Garnalencocktail en biefstuk met bbq-friet en diverse groenten en ik had gebakken zalm met groenten en gekookte aardappelen. Heel lekker.
We hebben nu nog ongeveer 1300 km te gaan.

1. Tante Bets:
    23 juli 2022
    Jullie fietsen meer kilometers dan de Tour de France!
  2. Trix:
    23 juli 2022
    Eindelijk toch die biefstuk gescoord. Welverdiend! Nog 1300 km te gaan, dan nog maar een paar keer biefstuk eten en tussen de middag een fijne spaghetti bolognese om aan voldoende calorieën te komen. Jullie kunnen toch niet te mager thuis komen🤭😘
  3. Vanja Wierenga:
    23 juli 2022
    Zo hé, wat een tegenvaller was dat gisteren. Maar des te meer geniet je dan van al het lekkers en een fijn bed vandaag!
    Wel een topprestatie hoor, door de blubber rijden de berg op. Ik denk dat als ik het zou zijn ik scheldend en tierend die berg op zou klimmen om uiteindelijk huilend aan de rand van de weg te gaan zitten als mijn wielen steeds weg geleden in de modder. Verschil moet er wezen 😜.
    Benieuwd of jullie na deze tocht gemotiveerd zijn om naar Mexico te vliegen en het daar nog eens dunnetjes over te doen volgend jaar of zo? 🤔.

Anyway, doe voorzichtig aan die laatste 1300km. Jullie zullen vast dolblij zijn eerst thuis te zijn na dit mega avontuur!