Dag 36. 21-07-2022

21 juli 2022 - Bollnäs, Zweden

Week 6 is voor ons vandaag aangebroken. We zijn op tijd vertrokken vandaag. Het belooft een hele hete dag te worden. Na de gebruikelijke inkopen waren we rond  9.00 uur weer op pad. De temperatuur was hoog tegen de 30 graden! Na 30 km  eigen koffie gedronken ergens langs de weg. De nieuwsgierige eigenaar kwam even een kijkje nemen wat we aan het doen waren. Het kon zijn goedkeuring wegdragen. Ineens hoorden we de roep van een vogel die we niet direct thuis konden brengen. We zagen in het weiland tegenover ons een paar vogels rondscharrelen, die Henk en Jan deden denken aan een hoender. Via de associatie met Mankell werd geconcludeerd dat het mogelijk een Auerhaan was.
De warmte maakte met name het klimmen een stuk zwaarder, ondanks dat de heuvels een beetje minder hoog waren vandaag. Ook het landschap was vandaag wat opener met nog steeds veel meren. Na de lunch bij een picknicktafel aan het water hadden we nog zo’n 30 km te gaan. Deze kilometers hebben we snel afgelegd met de wind in de rug op een mooie weg met geen noemenswaardige hoogteverschillen, maar wel met veel verkeer. Rond 15.00 uur waren we al op de camping in Bollnäs.
Lekker gedoucht en daarna een lekker koud biertje gedronken en warm gerookte zalm gegeten. Dit ging er allemaal goed in!

1. Diet De Haan:
    21 juli 2022
    Lees steeds een paar dagen achter elkaar. Korte etappe van 75 km vind ik wel grappig. Ik moet er niet aan denken. Maar jullie genieten dat is duidelijk. Voor de volgende etappes nog veel plezier en genieten. Groeten Rob en Diet
  2. Kurt van de Nes:
    22 juli 2022
    Hoi Dirk, ik kwam Jo tegen op het schaatstrainerscongres. Hij vertelde me over jouw reis en deze weblog. Net een flink aantal dagen gelezen. Erg leuk. Veel plezier nog verder!