Dag 33. 18-07-2022

18 juli 2022 - Timrå, Zweden

Vandaag om 7.40 uur vertrokken met weinig wind en zo’n 14 graden. Na een half uur begon het te regenen 4 uur non-stop, daarna knapte het weer op. De eerste lastige kilometers bleken gelukkig erg mee te vallen. Er was een mooi fietspad aangelegd langs de E4. Het was een mooie rit over rustige wegen door een mooi deel van Zweden met wisselende landschappen. Helaas vooral in grijs vandaag. Het tweede deel van de rit bleek zwaarder dan verwacht. Voortdurend op en neer en veel steile klimmetjes. De vermoeienissen van de hele tocht doen zich dan gelden en dan komen er nog wat extra kilometers bij om een stuk onverharde weg met hele steile klimmetjes, waar zelfs  gelopen zou moeten worden, te omzeilen. Bovendien was de camping verder dan waar we op gerekend hadden. In totaal 127 km gereden vandaag. We hebben besloten om morgen en overmorgen 2 korte etappes te rijden. Zo meteen proberen we te gaan slapen tussen het harde gepraat en de harde muziek die sommige mensen produceren.

1. Peter blok:
    18 juli 2022
    Al kijkend naar de gpspunten had ik al de stellige indruk dat jullie optimaal gebruik hadden gemaakt van de E4. 😁
  2. Frank:
    18 juli 2022
    127 km wat een knappe prestatie!
    In Nederland is het heel warm...morgen met 39 graden in het zuiden nog iets warmer.
    Hopelijk voor jullie ook droog weer en iets warmer dan 14 graden.
    Slim om even 2 dagen kortere etappes te fietsen
  3. Peter blok:
    19 juli 2022
    Gaan jullie nu de Sverigeleden-route volgen naar het zuiden?
  4. Betty Derksen:
    19 juli 2022
    Hi Dirk. Erg leuk om je verhalen te lezen! Jullie maken heel wat mee.Hier bijna 40 graden vandaag, code geel/oranje/rood en de wandelvierdaagse ingekort. Het is hier op het Stadsstrand net Scheveningen maar morgen is het weer voorbij. Succesvol jullie!