Dag 34. 19-07-2022

19 juli 2022 - Hassela, Zweden

Vandaag een kortere etappe van 75 km van Timra naar Hassela. De eerste 25 km ging door stedelijk gebied met de daarbij behorende industrieterreinen en winkelcentra, waar alle internationale merken vertegenwoordigd waren, inclusief de fastfoodketens.
Hierna begon de rit leuk te worden. Langs meren, naaldbossen en weiden. De beklimmingen vandaag waren wat langer dan de vorige dagen, maar wel minder steil, 4 à 5%. Dat is nog goed te doen. Ook de afdalingen waren langer en minder steil. Je profiteert dan beter van de afdaling, omdat je dan minder hoeft bij te remmen. In een betere gemoedstoestand op de camping aangekomen dan gisteren. Henk heeft nog wat kleine reparaties aan de tassen van Jan en mij gedaan, terwijl Jan en ik naar de supermarkt waren gegaan om onze warme maaltijd te kopen. We hebben lekker gegeten van de gebakken aardappeltjes met een salade van krulsla, tomaat en ui met een dressing van vruchtenyoghurt, mayonaise en mosterd met honing en als proteïnebron een hard gekookt ei. Als toetje hebben we de rest van de vruchtenyoghurt gegeten.

1. Tante Bets:
    19 juli 2022
    Wat een interessante dressing
  2. Alle:
    20 juli 2022
    Man fietsen repareren koken kunnen onze jongeren wat van leren toppie
  3. Peter blok:
    20 juli 2022
    Nu jullie daar toch zijn kunnen jullie wel even langs bij de oudst bekende boom, een spar, ter wereld. Ontstaan gedateerd op 9550 jaar geleden.🤗
  4. Peter blok:
    20 juli 2022
    Zouden die Vikingen uit Bjuråker in Groeningen geland zijn en er Boerakker van verhaspeld hebben¿ Even verderop ligt ook nog de nederzetting Ede. 😁