Dag 32. 17-07-2022

17 juli 2022 - Docksta, Zweden

Vannacht lekker geslapen bij een meer. De beentjes nog wel stijf van de rit van gisteren. Eerst naar Coöp om inkopen te doen voor deze dag: elk 2 stuks fruit, elk een snicker, brood, gehakt en diepvries wokgroente en Tiki Masala saus voor de warme maaltijd voor vanavond en een liter vruchtenyoghurt om ter plekke te nuttigen. Om 10.00 uur weer aan de rit. De vermoeidheid van gisteren liet zich goed voelen! Het ging voortdurend op en neer. Geen meter vlak. Na zo’n 30 km begon een stuk onverharde weg van ca 18 km. Een heel lastig stuk met veel stenen en losliggende steentjes. Als je daar met je voorwiel in komt ga je gemakkelijk onderuit. Ook op dit stuk veel klimwerk, wat met zo’n wegdek erg lastig is. Je moet gang houden en goed sturen. Het was erg vermoeiend en het schoot niet op. We zouden de volgende camping op 70 km niet gaan halen. Eerder gestopt na 55 km in het plaatsje Docksta, waar een camping is. Hier een hut genomen. Morgen willen we wat eerder vertrekken om meer speling aan het eind van de dag te hebben. De eerste kilometers worden vervelend, omdat we een flink stuk over de E4 moeten. Er is simpelweg geen alternatief voor de fietser! Straks eerst lekker slapen.