Dag 22. 07-07-2022

7 juli 2022 - Pajala, Zweden

Vandaag om 9.00 uur weer aan de rit. De rit voert ons vandaag via Kogali naar Pajala in Zweden. Een niet al te lastige rit van 107 km. Weliswaar wel met de niet al te harde wind tegen. We hebben zeker zo’n 130 km langs de Fins-Noorse grens en vervolgens de Fins-Zweedse grens gereden, voordat er een grensovergang was. Het is mooi om te zien hoe vanaf de Noordkaap het landschap verandert. Van heel kaal tot steeds meer begroeiing met naaldbomen en berken. Ook opmerkelijk veel bloemen zien we onderweg. Ook een aantal koppels rendieren gezien. Verder weinig dieren. Ook weinig vogels. In het Noorden veel rotsformaties, waarin goed de gelaagdheid en de vervorming van het gesteente te zien is. Het geeft een soort oergevoel. Meer naar het Zuiden zie je toch meer de ingrepen van de mens. Houtkap bijvoorbeeld.
Vandaag de eerste bui onderweg gehad. We hebben ervoor geschuild onder een afdakje van een verlaten huis.
vannacht slapen we weer in onze tentjes. Op de camping vrijwel geen muggen! Onderweg nog wel. Overigens zijn er dit jaar meer muggen dan de laatste jaren. Terwijl ik dit schrijf regent het zachtjes.