Dag 21. 06-07-2022

6 juli 2022 - Muonio, Finland

Vandaag om 8.30 uur vertrokken richting Nuomio. Het was duidelijk kouder dan de laatste dagen. Zo’n 14 graden! Gelukkig geen regen en een niet al te harde wind tegen. Het fietste lekker vlot en na 2 uur hadden we trek in een kop koffie. Dat hebben we geweten. Op de fiets geen mug te bekennen, maar bij stilstaan wordt je meteen overvallen door een hele zwerm plaaggeesten. De koffie hebben we zo snel mogelijk al lopend opgedronken. Bij vertrek bleek dat mijn ketting van het tandwielblok gelopen te zijn. De fiets stond tegen een boom en is daar gevallen.  Tijdens het lopen naar de weg had ik niets gemerkt, maar bij het opstappen trapte ik de ketting vast tussen de pad en het tandwielblok. Gelukkig niet al te vast, waardoor  ik de ketting redelijk makkelijk weer in het gerede kon brengen.  De rit zelf gaf eenzelfde beeld te zien als 2 dagen eerder. Onderweg waren de luchten met wisselende wolkenformaties erg fraai. Een makkelijke rit van 76 km vandaag. Weer een hut genomen. Dit is goedkoper, omdat we zelf kunnen koken. Als we in de tent overnachten kan dat niet. Dan wordt een restaurant, als die te vinden is en dan wordt het eten al gauw zo’n €30,- à €40,- pp en nu hetzelfde bedrag voor ons drieën.
Henk heeft vandaag zonder problemen de rit uitgereden. Gelukkig weer goed hersteld!

1. Tante Bets:
    6 juli 2022
    Fijn om te horen dat het met de gezondheid weer goed gekomen is.
  2. Chris:
    6 juli 2022
    Redelijk voorspoedige rit. Fijn inderdaad dat Henk weer opgeknapt is… Handig en comfortabel overnachten in hutten.