Dag 40. 25-07-2022

25 juli 2022 - Söderbärke, Zweden

Vandaag rustdag. ‘Uitslapen’, fietsen schoonmaken en was doen met afwasmiddel. De fietsen zijn eindelijk ontdaan van de ongerechtigheden van de gruiswegen. Echt goed reinigen is lastig, maar de fietsen zijn weer toonbaar en lopen weer soepel.
Vandaag komen Klaas en Annetta, buren van Henk, ons opzoeken. Zij hebben delen van onze route met de camper gereden en waren bij ons in de buurt. Annetta wilde voor ons aardappelen met wortels en gehaktballen gaan koken. Het was erg lekker en hun bezoek was heel gezellig.
  Henk was met een slecht gevoel opgestaan: ‘ik heb goed en diep geslapen en voel me nog steeds moe’. Ik herstel niet goed. Ik stop ermee. Ik heb Klaas en Annetta gevraagd of ik met hen mee terug kan rijden. Groot was onze verbazing en teleurstellend. Met zijn drieën zijn we aan het avontuur begonnen en zo willen we het ook graag afmaken. Henk gaf aan dat dit toch het beste voor hem was en daarmee ook voor ons. Wellicht is het een wijs besluit.
Voor Jan en mij en ook voor Henk zal morgen een vreemde dag worden.