Dag 29. 14-07-2022

14 juli 2022 - Umeå, Zweden

Vannacht heeft het flink geregend en geonweerd. Om 7.00 uur hebben we Henk gefeliciteerd met zijn verjaardag en heeft hij van ons een cadeautje gekregen. Een T-shirt met opdruk. Na de dagelijkse routine vertrokken we om 8.50 uur. Eerst even naar de supermarkt en daarna weer de route opgepakt. We hebben weer een kort stukje op de E4 gereden. Het blijft onprettig door vooral het vrachtverkeer.
Wel weer zo’n 15 km onverhard. We zagen er een beetje tegenop. Het natte gruis kan de ruimte tussen de band en de vork opvullen, waardoor de band moeilijker loopt en ook de remhoeven helemaal vol gruis komen te zitten, waardoor het remmen ook bemoeilijkt wordt. Gelukkig viel het erg mee en hebben we er eigenlijk geen last van gehad. Bij vertrek regende het niet, maar al gauw wel. Dus regenjack aan. Even later weer uit. Weer later het regenpak aan en niet veel later weer uit. Kortom lastig wat voor kleding het beste was. Vanmiddag was het gelukkig stabiel en mooi weer. Om de E4 te vermijden hebben we weer een alternatieve route genomen en  weer extra kilometers op de koop toe moeten nemen. In Zweden wordt op geen enkele manier met de fietser rekening gehouden. Geen bewegwijzering voor de fietser. Wegen houden soms gewoon op en dan moet je wel de E4 op. Wegopbrekingen zonder een alternatief aan te geven, etc.
Na 111 km waren we op de van tevoren uitgezochte camping. Eerder niks meer te krijgen. We hebben geen biertje oid kunnen drinken op Henk zijn verjaardag.
Morgen rustdag.

1. Nienke:
    14 juli 2022
    Gefeliciteerd Henk! Wat een leuk aandenken heb je gekregen. Een zeiknat shirt of niet?
  2. De leukste buurvrouw 🤭:
    14 juli 2022
    Van harte gefeliciteerd en een goede reis👍🏼Groeten uit Narvik. We hebben de prachtige route gereden die jullie vanuit de trein meekregen. Goede reis !!!👋🏻