Dag 19. 04-07-2022

4 juli 2022 - Enontekiö, Finland

Vanochtend om 9.30 uur vertrokken na opnieuw een gevecht tegen het bloeddorstige insecten-gilde en de boodschappen in de supermarkt.
Nog steeds gaat het op en neer, maar de hoogteverschillen worden minder en daarmee gaat onze snelheid omhoog. Het reed vandaag dan ook een stuk makkelijker dan eerdere dagen. Nog steeds wel een eentonig landschap. De begroeiing verandert langzaam. De bomen zijn weer groter en we hebben dan ook voor het eerst sinds lange tijd weer eens schaduw gehad! Vanaf het begin hadden we weer het gezelschap van de agressieve Noorse wespen. Na 42 km passeerden we de Noors-Finse grens. We konden gewoon doorfietsen.  Een eindje Finland in waren ook opeens de wespen verdwenen. De overgebleven plaaggeesten waren nog erg genoeg. Na 80 km aangekomen in Enontekiö, waar we weer een hut hebben genomen om van het gevecht met de stekende ploerten af te zijn. Ook bemerkten we dat de Gen4 niet ingeschakeld was, waardoor we niet te volgen waren. Zelf lekker gekookt, pasta met een saus met veel groente. Morgen weer verder.

1. Frank:
    4 juli 2022
    Slim van jullie om een hut te nemen, zodat je enigszins rustig kunt slapen. Tegen zo'n overmacht aan insecten valt weinig te beginnen. Hopelijk kunnen jullie toch nog wel genieten van de fietstocht.
  2. Hein:
    4 juli 2022
    Ik heb de afgelopen dagen jullie niet gevolgd. Vandaag begreep ik, dat jullie met een gigantische insectenplaag zijn geconfronteerd. Doet een beetje denken aan de film 'Birds'. Jullie gaan in ieder geval de goede kant weer op. De bealch ervoor!!